Strona główna > Artykuł

Czy kalesony staną się hitem mody?

Czwórka

Kalesony to najbardziej wstydliwa dla mężczyzn część ich garderoby. Zakładają je najczęściej tylko przy najcięższych mrozach i to pod warunkiem, że nikt o tym nie wie. Dwie młode projektantki postanowiły to zmienić!

fot. Glow Images

Czy nowe spojrzenie na kalesony jako rodzaj męskiej garderoby ma szansę się przyjąć w Polsce? (Czwórka/Na bogato)

Według Instytutu Badań Rynkowych przeprowadzonych dla jednego z tygodników 50 proc. panów przyznało, że używa tej bielizny tylko w naprawdę kryzysowych sytuacjach. Nie do końca przejmują się przy tym swoim zdrowiem, komfortem fizycznym, gdyż górę bierze przeświadczenie, że "prawdziwy mężczyzna" nie potrzebuje się dogrzewać kalesonami. Wciąż żywe są też wspomnienia, gdy był to rzeczywiście produkt wykonany zupełnie bez polotu, z niezbyt miłego w dotyku materiału - zwyczajnie brzydki.
Ania Derda i Karolina Skrzypik z Trójmiasta postanowiły to zmienić. W 2013 roku rzuciły pracę w korporacji, żeby szyć kolorowe kalesony. Efektem ich pracy są Kalefixy. - To był tak naprawdę impuls. Przez dłuższy czas myślałyśmy intensywnie, co możemy zacząć robić na własną rękę, żeby zmienić swoje życie. Pewnego dnia Ania stwierdziła, żeby spróbować z kalesonami i... tak jakoś poszło! - przyznała Karolina w audycji "Na bogato".
PRZECZYTAJ: Michał Kędziora: Polacy coraz lepiej radzą sobie z modą

Dziewczyny dostrzegły, że temat męskiej bielizny zimowej to w Polsce nisza, którą można zagospodarować ciekawym pomysłem. Chodziło o przełamanie wstydliwych stereotypów i ukazanie kalesonów w nowym świetle. Kalefixy robią w Polsce przy współpracy rodzimych artystów, komiksiarzy i streetartowców. Ich prace przenoszą na dzianiny. - Robimy to, w co same głęboko wierzymy. Nie sięgamy po sztuczne tkaniny, stawiając na bawełnę. Wszystko jest w pełni nasze, rodzime, od projektów, przez materiały, aż po sposób sprzedaży - przekonywała Ania.
Kalefixy w niczym nie przypominają więc starych, brzydkich kalesonów, które odstraszały już swoim wyglądem. Czy zainteresowanie nimi okazało się wystarczające, by decyzja o odejściu dziewczyn z pracy w korporacji okazała się słuszna? Wysłuchajcie nagrania audycji "Na bogato".
ac/kd