Data publikacji:
2010-05-25
Strona główna > Artykuł
Przed szansą
Studio Reportażu i Dokumentu
Dlaczego dzieci z domów dziecka rzadko przystępują do matury? Okazuje się, że dom dziecka nie jest dobrym miejscem do nauki ponieważ nie ma dla kogo się starać o dobre oceny, a często przeżycia z domu powodują u wychowanków nerwowość oraz brak koncentracji. Poza tym dzieci nie mają wzorców wokół siebie, które pokazywałyby, że warto być wykształconym. Te czynniki powodują, że dzieci w większości kończą swoją naukę na poziomie gimnazjów lub techników. Maturzyści są rzadkością. Fundacja Bene Vobis od marca 2010 roku prowadziła w Krakowie program wspomagający dzieci z domu dziecka, które wstępnie rozpatrywały możliwość przystąpienia do matury. Uczyły się koncentracji, poprawiały swoją zdolność zapamiętywania, ćwiczyły szybkość czytania. Jak te zajęcia zmieniły ich podejście do egzaminu dojrzałości? O tym mówią zarówno wychowawcy, jak i młodzież. W audycji występują min.: Joanna Kulpińska, Lucyna Wieczorek.