Data publikacji:
2019-11-07
Strona główna > Artykuł
"Małymi krokami" - reportaż Urszuli Żółtowskiej-Tomaszewskiej
Polskie Radio
Poprawianie estetyki poznańskiej starówki - działania zwiazane z ujednoliceniem szyldów i reklam.fot. fot. Urszula Żółtowska-Tomaszewska
Powoli z przestrzeni publicznej znika nadmiar reklam. Wszystkie duże polskie miasta pracują nad swoimi kodeksami reklamowymi, które mają ograniczyć chaos w przestrzeni. Taką możliwość daje im ustawa krajobrazowa. W centrach miast nikt już nie chce tolerować szpecących szyldów i nadmiaru reklam w oknach wystawowych. W wielu miastach podjęto rozmowy z przedsiębiorcami na ten temat. Nie jest to łatwe zadanie, ale jak zmienia się przestrzeń w wyniku współpracy rad miasta z właścicielami firm i sklepów, można zobaczyć na właśnie otwartej wystawie w Poznaniu, która pokazuje stan witryn przed i po zmianie. O wyglądzie "przed" chciałoby się zapomnieć....